Урок-веб-екскурсія
Тема: Життєвий і творчий шлях А. Чехова.
Мета: систематизувати знання про життя і творчість письменника, ознайомити з його творчими досягненнями; розвивати навички роботи з біографічним матеріалом, уміння і навички аналізу творів малого епічного жанру та вдосконалювати уміння користуватися мережею Internet; виховувати активного читача.
Тип уроку: нетрадиційний (урок-веб-екскурсія)
Комплексно-методичне забезпечення уроку: комп'ютер з доступом до мережі Internet, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, портрети А. П. Чехова(слайд-фільм), ілюстрації до життя і творчості письменника(слайд-фільм)
Хід уроку
І. Оголошення теми і мети
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
Теорія літератури.
Пригадайте значення таких понять: жанри і роди літератури, епічні жанри, малі епічні жанри.
Словникова робота.
З'ясувати значення понять: сатирична проза, лірична проза, інтонація, ліризм, підтекст, вульгарність, рутина, чиношанування.
ІІІ. Вебекскурсія сторінками життєвого і творчого шляху А. П. Чехова, видатного прозаїка, драматурга
Зробити лаконічні записи-тези до біографії. По кожній сторінці доповідають окремі учні.
Сторінка 1. Дитинство і гімназичні роки.
Сторінка 2. Університет і початок літературної діяльності.
Сторінка 3. Лікар Чехов.
Сторінка 4. Літературна справа.
Сторінка 5. Поїздка на Сахалін.
Сторінка 6. Меліховський період.
Сторінка7. Життя в Ялті.
Сторінка 8. Оповідання Чехова.
IV. Підбиття підсумків
Визначити значення афоризмів А. Чехова:
«Искусство писать - это искусство сокращать»;
«Краткость - сестра таланта»
V. Домашнє завдання